Jak przebiega montaż bramy dwuskrzydłowej?

Jak przebiega montaż bramy dwuskrzydłowej?

Jeśli posiadamy duży ogród, z ogrodzeniem na około całej jego powierzchni warto zainwestować w porządną bramę ogrodową. Trzeba wybrać pomiędzy różnymi rodzajami takich bram. Najlepszym rozwiązaniem może być zamontowanie bramy dwuskrzydłowej. Istnieją różne modele takich bram: na pilota, na kod lub zwykłe otwierane na klucz, albo zamykane kłódką. Dwuskrzydłowa brama jest świetna –  jeżeli mamy kupić bramę umożliwiającą wjazd samochodem na naszą posesję, powinniśmy wziąć pod uwagę właśnie bramę dwuskrzydłową.

Montaż  bramy dwuskrzydłowej

Kiedy już podejmiemy decyzję na temat zakupu tego modelu bramy, musimy zapoznać się z zasadami prawidłowego montażu. Trzeba wiedzieć, że cała brama z furtką waży około 150 kilogramów, więc powinniśmy zadbać by sklep, w którym zakupiliśmy bramę dostarczył nam ją do domu.

Montaż musimy zacząć od wywiercenia otworów w górnej części każdego z zawiasów. Otwory pozwolą łatwe, bieżące oliwienie zawiasów, bez konieczności męczącego zdejmowania skrzydła z zawiasów. Otwory powinniśmy zrobić specjalnym wiertłem do metalu, którego średnica wynosi 6 mm.

Następną czynnością jest mocowanie zamka w ramie furtki. Zamek można kupić bez problemu w każdym sklepie budowlanym – znajdują się tam uniwersalne mechanizmy, które pasują do bramek otwieranych zarówno w lewą, jak i w prawą stronę.

Zobacz także:  Jak rozrysować schody zabiegowe - praktyczny poradnik

Wpasowujemy wkładkę tak, aby pasowała do klucza. Powinno się na nią znajdować miejsce w obudowie furtki. Gdyby jednak okazało się ono za małe, możemy powiększyć je za pomocą pilnika do metalu. Kolejno dokręcamy wkładkę i zakładamy klamki.

Drzwi garażowe dwuskrzydłowe

Jeżeli szukamy drzwi do garażu z wysoką izolacją cieplną i odpowiednią akustyką, powinniśmy rozejrzeć się za modelem złożonym z paneli  około 5 cm ocieplonych pianką.  Większość drzwi garażowych dwuskrzydłowych spełnia te oczekiwania, ponieważ lepszej klasy modele takich drzwi mają wszystkie powyżej wymienione cechy.

Obecnie produkowane drzwi garażowe samą konstrukcją przypominają bramy rozwierne, które dawniej były jednym z częściej stosowanych rozwiązań w garażach. Lecz dziś – dzięki szybkiemu postępowi technologicznemu –  możemy zautomatyzować ich obsługę, która obecnie może odbywać się zdalnie za pomocą pilota.

Ważnym aspektem do rozważenia są też zabezpieczenia takich obiektów jak garaż. Przecież w środku tego pomieszczenia stoi maszyna, niekiedy warta więcej niż sam nasz dom. Musimy więc zadbać o jej komfort i bezpieczeństwo. Kontrola dostępu do środka zazwyczaj opiera się na najnowszych rozwiązaniach technicznych dostępnych obecnie, czyli takich jak czytniki linii papilarne czy klawiatury kodowe.

Niezwykle szeroki wybór drzwi dostosowanych wymiarowo zapewnia ich dopasowanie nawet do wejść w innych niż w standardowych wymiarach. Obecnie producenci są w stanie wyprodukować drzwi garażowe do około 280 metrów szerokości.

Zobacz także:  Budowa domu z keramzytu - czy warto zdecydować się na to rozwiązanie?

Na pewno również znajdziemy odpowiedni kolor drzwi – choć są to wyjątkowe przypadki. Zazwyczaj kupujący proszą o kolory standardowe: szary, czarny, biały, beżowy czy brązowy i w takich kolorach jest najwięcej dostępnych modeli. Nie ma jednak żadnego problemu jeśli klient wolałby inny kolor – przemalowanie takiej bramy nie jest problemem.

Podczas wyboru konkretnego modelu powinniśmy dokładnie zwrócić uwagę na cenę. W tym przypadku najtańsze modele się szybko zepsują lub po krótkim czasie przestaną spełniać wszystkie funkcje, jakie spełniały po zakupie. Należy jednak pamiętać o tym, że nie warto jest również przepłacić. Dlatego zwracajmy uwagę na model takiej bramy, a później wystarczy poszukać takiego modelu w przystępnej cenie.

Montaż drzwi garażowych

Po wyborze bramy do naszego garażu, przychodzi czas na montaż. Przed rozpoczęciem tej pracy, konieczne jest wykonanie pomiarów oraz odpowiednie przygotowanie warunków do wykonania zabudowy. Musimy usunąć wszelkie nierówności, ponieważ węgarki oraz nadproże powinny być idealnie proste.

Sytuacja wygląda podobnie w przypadku posadzki, którą powinniśmy odpowiednio wypoziomować, zanim przystąpimy do instalowania bram garażowych. Ważne są takie czynniki jak dokładny pomiar i proste i równoległe płaszczyzny otworu montażowego. Są one podstawowym warunkiem, gwarantującym uniknięcie powstawania szczelin.

Zobacz także:  Wylewka anhydrytowa czy cementowa? Wady i zalety rozwiązań

W przypadku bram takich jak: uchylne lub segmentowe z napędem, ich montaż wymaga odpowiedniego doprowadzenia zasilania, które jest niezbędne. Powinniśmy więc wziąć pod uwagę osprzęt dodatkowy taki jak np. fotokomórki.

Przywiezioną przez firmę lub sklep, w którym zakupiliśmy naszą bramę, musimy rozpakować i sprawdzić jej wymiary. Muszą one co do centymetra odpowiadać wymiarom otworu wjazdowego dla naszego pojazdu.

Następnie musimy pamiętać, że niektóre bramy wymagają przykręcenia prowadnic sufitowych. Kolejno brama wymaga dokręcenia szyny końcowej.

W wypadku, gdy skrzydło bramy nie jest jeszcze skręcone w jedną część, powinniśmy wtedy sięgnąć po instrukcję instalacji dla tego typu bramy. Segment znajdujący się niżej, powinniśmy włożyć w odpowiednią prowadnice oraz połączyć zawiasami. Następnie do uchwytów, które powinny być przykręcone do zawiasów każdego segmentu powinniśmy zamocować rolki.

Teksty źródłowe pochodzą z: https://pkfi.pl/

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *